IT Support & Operations
Rekrytointipalvelut IT-tuen, infrastruktuurin, järjestelmän valvonnan sekä pilvi- ja IT-palvelujen toteuttamiseen.
Tulevat työntekijät viettävät päivittäin useita tunteja sosiaalisessa mediassa ja he odottavat, että yrityksesi on aktiivinen Internetissä. Mutta miten kuumaa kamaa oikeastaan olette? Onko yrityksessäsi mietitty yrityksen sosiaalisen median virtausta employer branding -perspektiivistä eikä vain markkinoinnin kannalta? Tässä on 4 vinkkiä, joiden avulla voit luoda vetovoimaa yritykselle sosiaalisen median kanavissa.
Peruskysymys, mutta myös täysin ratkaiseva onnistumisen kannalta. Ilman täsmällistä arvolupausta (Employer Value Proposition) teillä on vaikeuksia hallita sitä, miten teidät nähdään työnantajana. Teidän on myös määritettävä tarkasti, ketä haluatte saavuttaa – rekrytoitavat. Mikä on kohderyhmälle tärkeää ja miten voitte sovittaa viestin sille?
Aivan kuten me sosiaalisen median ulkopuolella toimimme tilanteen ja asiayhteyden mukaan, meidän on toimittava eri tavalla sosiaalisen median kanavissa. LinkedIn on esimerkiksi hyvä alusta jakaa tietoja ja näkemyksiä innovaatioista, mutta Facebook soveltuu paremmin kulttuurin, työympäristön, työntekijöiden tarinoiden ja konkreettisten yksityiskohtien esilletuontiin ja sen esittämiseen, millainen työnantaja olette. Ovatko kohderyhmänne Twitterissä – mieti siellä olemisen mukauttamista sen mukaan, miten alusta toimii ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa verkottumiselle, keskustelulle ja sitouttamiselle. Toinen esimerkki on Instagram, joka on enemmän feelgood-kanava. Siellä on hyviä mahdollisuuksia luoda visuaalinen kokemus yrityskulttuuristanne ja kehittää omaa ainutlaatuista kuvatarjontaa. Tee yhteistyötä markkinointiosaston kanssa – sen työntekijät voivat antaa teille tietoja, analyyseja, näkemyksiä ja ideoita.
On olemassa lukemattomia kilpailuja, joissa arvioidaan tietyn yrityksen Facebook-sivua. Totta, mitä enemmän seuraajia sitä suurempi kattavuus ja huomio, mutta yrityksen kotisivun tykkäämisestä kerran ei seuraa sitoutumista tai kiinnostusta. Tärkeintä on luoda suhteita niihin henkilöihin, jotka ovat teille oikeita, ja luoda todellista sitoutumista. Katselukertojen ja tykkäysten laskemisen sijasta seuraa, ketkä henkilöt ovat vuorovaikutuksessa kanssanne, ketkä kommentoivat ja jakavat sekä kuinka moni tutustuu edelleen muihin digitaalisiin kanaviinne, lataa materiaaleja, hakee työpaikkoja, ottaa yhteyttä jne.
Testaa ja ole tarkka, että arvioit tulokset. Ei ole mitään syytä keskittyä ja sitoutua yhtä voimakkaasti kaikkiin sosiaalisen median kanaviin samanaikaisesti – käytä aikaa niihin kanaviin, jotka toimivat parhaiten juuri teille. Huomaatteko ehkä, että kohderyhmänne ei käytä LinkedIniä vaan lähinnä Facebookia? Käytättekö ehkä suhteettoman paljon aikaa Twitterissä suhteessa siitä saataviin tuloksiin? Onko ongelma ehkä julkaisemassanne sisällössä eikä niinkään itse kanavassa? Muuta strategiaa ja arvioi uudelleen. Jos tämä ei toimi, jätä kyseinen kanava pois.
Käytä kuvia, infograafiikkaa ja videoita – ne toimivat hyvin kaikilla alustoilla.
Haluatko lukea lisää siitä, miten houkutella tulevaisuuden IT-työntekijöitä? Lataa opas – siinä on kuusi asiaa, jotka sinun työnantajana on tiedettävä.
Opas: Näin houkuttelet uutta IT-sukupolvea
Oletko kandidaatti ja etsitkö uutta työtä? Ota yhteyttä täältä!
By submitting this form you agree that your personal information is processed in accordance with our privacy policy.